ATEA
Prosjekt: Kontor
Kunde: Atea Norge
Areal: 7650 m2
År: 2020
Hovedkontoret til Atea er nå et nytt «hjem» for alle sine ansatte, hvor fokuset har vært å skape et moderne smart-kontor, med en hjemlig atmosfære.
"The place to be"
Hovedkontoret er et nytt «hjem» for alle sine ansatte, hvor fokuset har vært å skape et moderne kontor med en hjemlig atmosfære.
Et fremtidsrettet prosjekt hvor et tett samarbeid mellom leietaker, eier og prosjekterende har resultert i et bygg som gir verdi og utviklingsmuligheter for de som eier og leier.
Atea er «The Place to Be» – et sted der medarbeidere, kunder, teknologipartnere og investorer møtes for å forme fremtiden.
Hver etasje har et «torg» hvor man svinger innom for kaffe, tar et raskt møte eller jobber mellom møtene. «Torget» er også knyttet til interntrappen som svinger seg rett innfor glassfasaden. Trappen er med på å gjøre det enklere å bevege seg både vertikalt og horisontalt i etasjene. Ingen av «torgene» har likt interiør, eller funksjon, som igjen understøtter og bidrar til at de som er i bygget beveger seg mer mellom etasjene.
Her er det plass til de tilfeldige møtene og lav terskel for å ta en prat eller bare være.
ATEA // AS Scenario MNIL © Photo: Nina Isabell Abrahamsen
Et fremtidsrettet bygg som hjelper og støtter de ansatte gjennom arbeidsdagen med informasjon og veiledning.
Et fremtidsrettet bygg som hjelper og støtter de ansatte gjennom arbeidsdagen med informasjon og veiledning.
Et smart og fremtidsrettet bygg
Atea sitt nye hovedkontor på HasleLinje er et av Norges smarteste bygg. Å skape det nye hovedkontoret, har vært en dynamisk og tett prosess med en engasjert kunde.
Atea skulle flytte ut fra et kontor med cellekontorer, lite fellesområder og stor avstand mellom avdelingene. Bygget var til dels utdatert og vanskelig å drifte etter dagens ønsker og normer.
For å at deres nye kontor skulle leve opptil dette hadde de to tydelige mål for sitt nye kontor:
Det første målet var å skape et fremtidsrettet bygg som kan hjelpe og støtte de ansatte gjennom arbeidsdagen med informasjon og veiledning, samtidig som det skulle legges til rette for et optimalt inneklima og reduserte driftskostnader.
Det andre målet var å skape et kontor for sine 1000 ansatte som føltes som å komme «hjem»,da de fleste av de er ofte mye ute hos kunde eller er mye til og fra kontoret.
For å skape den følelsen har vi fokusert på å gi nok plass og tilrettelegge for rause og varierende møteplasser. Sammen med de mer tilrettelagte kontor arealene skal disse møteplassene bidra til at det skal være enkelt å komme innom uansett om du er ansatt eller samarbeidspartner, om du skal innom for en time eller være der hele dagen.
Se flere spennende prosjekter på vår Instagram!
ATEA // AS Scenario MNIL © Photo: Nina Isabell Abrahamsen